sachavervuurt.reismee.nl

Eerste week in Sydney

Hey allemaal,

Het is al weer een ruime week geleden dat ik in het vliegtuig stapte op weg naar Sydney. Gezellig met de hele familie in de auto gepropt op weg naar Schiphol. Helemaal klaar ingecheckt en al, alleen mijn bagage moest nog even ingeleverd worden. Nou in praktijk begon de reis iets anders dan gedacht nadat we er op het vliegtuig achter kwamen dat mijn vlucht naar Honk Kong gecanceld was. Lichtelijk verbaasd omdat dit nergens aangegeven stond op de borden zijn we in shifts in de rij gaan staan voor het laten omboeken van mijn ticket. Na 2 uur wachten was het dan eindelijk zo ver. Mijn nieuwe reis stond vast en niet naar Hong Kong nee naar Seoul in Zuid-Korea. Niet dat het veel had uitgemaakt, ik kom per slot van rekening toch niet voorbij de douane, maar ik moet zeggen mooie landingsbaan hoor in Seoul :P. Wel heel fijn was dat het vliegtuig dezelfde dag nog zou vertrekken alleen zo'n 9 uur later (lees 4 uur later weer aanwezig zijn op schiphol). Iedereen blij, hele planning in de war, dus toch maar weer lekker naar huis. En dit is het einde van de korste vakantie ooit...

Haha geintje, na 9,5 uur wachten zat ik dan eindelijk in het vliegtuig. Nou laten we deze reis maar overslaan aangezien niemand gelukkig wordt van een gedetaileerd 10 uur durend vliegverslag. Op Seoul aangekomen moest ik mij nog even 3 uurtjes vermaken op een mooie vlieghaven. Ik werd meteen naar een balie gewezen kreeg een geel papiertje in mijn handen gedrukt die ik moest invullen en door. Aangekomen bij de balie was de man niet tevreden over hoe ik het papiertje had ingevuld en werd ik weer teruggestuurd. Toen maar mijn ticket erbij gepakt en naar een mevrouw gelopen en proberen duidelijk te maken dat ik nog gewoon een tweede vlucht had. Bij het zien van het ticket wees de vrouw mij een heel andere kant op, bleek het gele papiertje een aanvraag formulier te zijn om Zuid-Korea te mogen betreden, niet nodig dus.

Maandag 29 augustus was het dan zo ver om 6.15h kwam ik aan met een prachtige zonsopgang. Eerst nog even mijn tas ophalen en door de douane en dan kon ik Sydney in. Bepakt en bezakt de trein in gestapt met een bus als vervolg die mij bracht naar de airbnb waar ik voor 8 nachten zou verblijven. Ik verblijf gezellig bij een homostel in huis genaamd Justin en Kjong (weet nog steeds niet hoe je het uitspreekt). Ze zijn van begin af aan super aardig en ik mag overal gebruik van maken. 's avonds zitten we vaak gezellig samen voor de tv en maken we wat grapjes. Ik maandag niet zoveel gedaan aangezien ik nog al moe was van de reis. Gezorgd dat ik meteen in het Australische ritme belanden met veel moeite.

De volgende dag ben ik naar het Australian museum gegaan wat hier ongeveer 15 min lopen vandaan is. Was heel interessant, vooral het aboriginals gedeelte waarin ik van een vrouw die in het museum werkte uitleg heb gekregen over verschillende werktuigen. Verder viel het mij buiten heel erg op dat de volgens die hier rondvliegen nogal anders zijn van de dagelijkese mus en koolmezen in nederland. Je ziet hier heel veel witte ibissen (ja gegoogled, helaas nog geen foto) en witte kaketoes. En uiteraard hoe kan het ook anders, duiven.

Woensdag kreeg ik een berichtje van een contact die ik van papa had gekregen voor kamers hier in Sydney. Meteen die dag afgesproken om twee verschillende locaties te bekijken. Op de eerste locatie aangekomen begon ze zich meteen te verontschuldigen waarna ze gezien mijn naam dacht dat ik een jongen was. oeps. En aangezien ik voor een twinroom ging kijken zou dat inhouden dat ik samen met een jongen op de kamer kwam te liggen. Herhaadelijk tegen haar gezegd dat het echt niet erg was en dat het ook mijn fout was, omdat ik vergeten was in de mail te zetten dat ik een meisje ben (en in buitenlandse landen is Sacha nou vaak een jongensnaam :P). Gelukkig had ze op de tweede locatie twee bedden vrij en kon ze een van de jongens verplaatsen naar de andere kamer zodat ik daar wel met een meisje op de kamer kon liggen. Ze heeft mij keurig naar de locatie gebracht en ik vond het helemaal fantastisch. Dinsdag 6 September verhuis ik naar mijn nieuwe onderkomen waar ik de badkamer deel met nog een italiaans meisje en we een royale woonkamer/keuken/eetkamer delen met mijn zessen. Verder is er nog een mooie buitenplaats waar we lekker kunnen zitten met een zeil tegen de hitte van de zon. Mijn nieuwe onderkomen bevind zich op 48 Catherine st. Leichhardt, NSW 2040, Sydney. Verder is er een heel strikt schoonmaak rooster wat prettig is. Mijn huisbaas Joanne (de vrouw die mij erheen bracht) is ontzettend lief en vriendelijk dus dat is ook weer mooi meegenomen. Verder ben ik 's avonds naar een fietsenworkshop avond gegaan. 2 keer per week knappen vrijwilligers tweedehands fietsen op die ze dan weer weggeven of repareren ze fietsen van iemand anders. Op deze manier heb ik mijn fiets helemaal gratis en voor niets gescoord en met behulp van de mannen daar hebben we de remmen en versnellingen gerepareerd. Maandag ga ik er weer heen om te helpen. Ontzetttend handig om te leren hoe je fietsen repareert aangezien nederland toch wel echt een fietsland is.

Donderdag begon ik alweer met mijn allereerste stage dagje. Ik begon met een gesprek met Katerine Jolliffe, mijn proffesor voor de komende 4 maandjes. Een ontzettend lieve vrouw, die eerst eens het een en ander uitgelegd heeft waarna ik een stappeltje papierwerk en safety opdrachten kreeg om te beginnen. Aangezien dat best een behoorlijk dagdeel in beslag nam heb verder alleen nog maar 1 reactie ingezet onder begleiding van Eddie een promovendie van de groep. Mijn officele begleider is momenteel nog in Engeland op vakantie en de persoon die mij tijdelijk zou begleiden ligt nu in het ziekenhuis. Nu help ik Eddie dus een beetje mee voordat ik aan mijn eigen project begin. Wel grappig om te zien dat hier weer andere regels gelden in het lab dan wat ik gewent ben in Nederland. Hier moet je bijvoorbeeld 3 pagina's invullen en toestemming krijgen van de head of school en de safety officer om uberhaupt een reactie te mogen uitvoeren terwijl we dit gewoon ongestoord konden doen in de groep waar ik werkte in Nederland. Verder zijn alle medewerkers waarmee ik in de groep en kamer zit ontzettend aardig en heb ik vrijdag meteen een fietshelm (ja verplicht, ook wel logisch als je ziet hoe het hier gaat) gekregen van een duitse uitwisselingsstudent uit twente die in zijn Bnb waar hij verblijft nog 4 op de plank had liggen. Ook was ik mee gevraagd voor de geplande lunch de volgende dag met de groep wat heel gezellig bij een thais restaurant was. Vrijdag verder gewerkt aan de reactie en aan het einde van de dag ontzettend blij dat het weekend was, aangezien ik zowel mentaal als lichamelijk helemaal gesloopt was. Ontzettend vermoeiend al dat lopen de hele week met gigantische hellingen. Nu zaterdag lekker een beetje geluierd en 's avonds voor het eerst cheese chilli fries geprobeerd, best lekker. Vandaag voor het eerst lekker een beetje door de stad gefiets nu ik een helm had en vanochten een slot heb gekregen van Justin en Kjong. Is wel even wennen hoor, iedereen rijdt hier links en ondanks dat het fietsverkeer in Sydney steeds populairder wordt is het toch wel pittig om je af en toe door het verkeer heen te manoeuvreren. Vaak maar even via het voetgangerspad oversteken.

Morgen begint de nieuwe week weer en ik heb dinsdagochten vrij genomen om te verhuizen. Zo nu zijn jullie weer een beetje op de hoogte tot de volgende keer.

Reacties

Reacties

Petra

Hoi lieverd leuk verteld het verhaal. Fijn om zo ook te kunnen lezen wat je allemaal doet. Heel veel liefs

Laura

Ik heb meteen gegoogled wat een ibis is ;-)

Anneriet

Wat fijn om te lezen dat je zoveel indrukken op doet en zo geniet. We blijven je volgen. Xx

Wendy

Hi Sassert! Heerlijk om je verhaal zo terug te lezen en horen hoe onwijs goed je het daar al voor mekaar hebt! Met een gratis fiets haha geweldig! Blijf je volgen! Liefs

Oma Vervuurt

Lieve Sacha. Ik heb genoten van je reisverslag en hoop dat je een prettige tijd hebt in Australie. Wil graag nog meer horen en lees de brieven bij jullie thuis. Veel liefs van oma.

Papa

Leuk om zo mee te lezen wat je allemaal beleeft. Ik heb me aangemeld voor de nieuwsbrief!
Ik hoor graag nog wat tips van Joanne hoe ze ook de jongens zover krijgt dat ze hun kamer netjes houden en zich aan de huisregels houden. Dat is ons hier nog niet gelukt! (House rules waren hier geen succes....)

Selma

Hey sas! Wat leuk om al je avonturen te lezen. En allen die nog komen gaan:) Geniet van elk moment, al kan het begin vermoeiend zijn. Wat een leuke tijd ga je tegemoet!

Denken aan je.

Rowin

Hee Sacha!

Super om te horen dat je het naar je zin hebt in Sydney.
Ik heb net zelf mijn stage in Brisbane afgerond en ben nu al een tijdje aan het reizen door het geweldige Australie (oostkust tot nu toe), samen met Rick. Wij zijn ook nog van plan Sydney te bezoeken, dus misschien komen we je nog tegen ;)

Liefs, Rowin

Henny v VLiet

Leuk verhaal Sacha, ook ik wil je graag volgen. Hele leuke en vooral indrukwekkende tijd daar.

Jannie

Hoi Sacha, wat geweldig om zo jouw activiteiten in Sydney te volgen. Gelijk even google maps gebruikt om jouw locatie te vinden. Succes en blijf genieten

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!