sachavervuurt.reismee.nl

Verhuist

Hey allemaal,

We zijn al weer een weekje verder, weer een week langer in Sydney. Doordeweeks is het allemaal best wel rustig geweest. Op de Universiteit gaat het allemaal zijn gangetje. Werk gaat minder snel dan ik zelf wil maar dat komt omdat ik nog geen toegang heb tot een aantal apparaten en daardoor steeds afhankelijk van andere ben. Hopelijk verandert dat deze week. Donderdag kwam mijn begleider terug op de universiteit dus kon ik met mijn officiele project beginnen. Project is heel tof en mijn begleider heel aardig en behulpzaam. Ik zal proberen het project een beetje uit te leggen:
Hier in de groep hebben ze macrocycles (zie het als een grote circel) ontwikkeld. Deze cycles kunnen sulfaat ionen (deeltjes die precies in de circel passen) binden. Momenteel lossen deze macrocycles wel op in water, maar zijn niet hydrofoob genoeg (wanneer een deeltje niet in het water wil zijn) om door een celmembraan te gaan (soort muur om je cel heen). Ik ga verschillende aanpassingen aan de stuctuur doen om te zorgen dat deze macrocycles wel door het celmembraan kunnen, en deze experimenten ga ik vervolgens ook uitvoeren. Ik hoop dat dit een beetje duidelijkheid biedt. Zo niet vraag gerust verder als je geinteresseerd bent. ;)

Er was deze week elke dag in de pauze wel iets te doen op de universiteit, zo heb ik dinsdag een lesje rolstoel schermen gehad. Betekend dat ik in een normale stoel zat en het moest opnemen tegen een jongen in een rolstoel. Zo zit je dus zijlings en na een aantal oefenslagen begon het echte werk. Een hevige strijd tussen leven of dood waar ik op het nippertje uit het oog van de naald kroop en heldhaftig mijn tegenstander versloeg... Oke realiteit ik heb mijn tegenstander vaker op zijn helm geraakt dan hij mij. maar schermen is toch spannender dan je denkt, zo'n degen zoeft op je af met een behoorlijk snelheid.

Donderdag heb ik een therapie sessie gekregen. Even alle stress van mij afknuffelen met honden op het gras. :) een heleboel hondenknuffeltjes maken gauw veel goed, niet dat ik ergens problemen had maar wie wil er nou niet even zo'n lieve viervoeter aaien in de pauze.:D Donderdag was er ook een lezing waarna we met een groepje van 18 personen uit eten gingen in een pizza restaurant, dit was heel gezellig en zo kon ik nog wat andere mensen leren kennen van verschillende groepen.

Oh wacht ik zou bijna vergeten dat ik deze week verhuist ben. Het lijkt al veel langer geleden maar inderdaad dinsdag ben ik in mijn nieuwe woning getrokken. Mijn eerste indruk was nogal moeilijk. Toen ik in het huis aankwam waren alleen mijn italiaanse huisgenoten aanwezig (Ketty, Francessco en Fillipo) die ook nog eens 2 italiaanse vrienden op bezoek hadden. Je raad het al alleen maar italiaans geklets waardoor me ik een beetje buitengesloten voelde. Bovendien kunnen Ketty en Francessco ook amper engels wat het niet makkelijker maakt. Ik werd wel meteen mee uitgenodigd om Kangoeroes te gaan spotten wat ik dan wel weer tof vond. Niet veel later dacht ik daar al anders over toen een vriend van hun met wiet aan kwam zetten en ze het hadden over de hele reis drinken. Bovendien ging Fillipo, de enige persoon die engels kon niet mee. Gelukkig was de hele trip gecanceld toen ze erachter kwamen dat het een 3 uur enkele reis is richting kangoeroeland, dus ben ik uiteindelijk toch naar de Universiteit gegaan. Het zijn een beetje rare gasten. Die dag zat ik helaas wel minder in mijn vel, omdat ik het een beetje jammer vond wat voor huisgenoten ik had getroffen. Echter werd dit gevoel al weer een stuk minder toen ik 's avonds thuis kwam en Aya ontmoette (japans meisje) zij kon tenminste wel een beetje engels en eet ook vaak rond dezelfde tijd zodat we een beetje kunnen praten. Ook ontmoette ik Alex (ook een italiaan) maar hij woont al 3 jaar in Sydney en kan dus prima engels. Beide zijn heel tof en ik babbel vaak met ze 's avonds. Verder heb ik donderdag mijn laatste huisgenoot ontmoet (Pulkit, jongen uit india) die hier ook pas een maandje is. Ik kan het goed met hem vinden dus we hebben afgesproken samen wat dingen to ondernemen. In totaal heb ik nu 7 huisgenoten en er zal vast wel binnenkort een 8ste bijkomen.

In het weekend was het dan eindelijk tijd om wat dingen te gaan ondernemen. Helaas werken op Pulkit na al mijn huisgenoten in een restaurant dus werkt bijna iedereen in het weekend. Dus Pulkit en ik zijn er zaterdag opuit getrokken en besloten de free tour Sydney te volgen. Dit is een hele leuke tour langs bekende delen van Sydney zoals het buisness district, het oprahuis, de harbour bridge enz. Aan het einde kon je aan de gids een bedrag geven voor wat je de tour waard vond, wat het een stuk goedkoper maakt :). We hadden een hele leuke vrouwelijke gids die ontzettend leuke feitjes vertelde over Sydney en het op een grappige manier bracht. Hierna waren we geeindigd in the rocks de oudste wijk van Sydney waar ook het chocolade festival gehouden werd. Pulkit en ik hebben nog een tijdje hier doorheen gewandeld, maar kwamen toch wel gauw tot de conclusie dat het chocholade festival weinig chocola bevatten. Heel veel kraampjes, maar voornamelijk ander etenswaar. Uiteindelijk heb ik gecarameliseerde appels gekocht, ook lekker.

Vandaag ben ik in mijn eentje naar bondi beach gegaan. Er was namelijk een festival of the winds aan de gang wat inhield dat er allemaal vliegers in de lucht te zien waren. Ook was er een podium waar allerlei soorten toffe afrikaanse en regea muziek werd gespeeld met hier en daar een dans. Het was heel leuk om te zien dat het publiek lekker meedanst, de ene wat ritmischer dan de ander :P. Nu een beetje moe van het drukke weekend en morgen begint mijn werkweek weer. Verder gaan Alex, Aya, Pulkit en ik volgende week zondag naar Blue mountain, wat schijnbaar heel mooi is. Bovendien heeft Alex een auto dus dat maakt het meteen een stuk gemakkelijker. Tot volgende week. Xx

Reacties

Reacties

Mama

Dag lieverd, wat een leuke schrijfstijl heb je vol met humor. Ik geniet ervan om ze te lezen. Fijne nieuwe week en ik kan niet wachten op je nieuwe reisverhaal
Heel veel Liefs mama

Yanick

Leuk om je avonturen op deze manier mee te krijgen! Het begin is altijd een beetje lastig maar elke dag is leuker en voor je het weet wil je niet meer weg. Ik heb mij eerste twee weken in Zuid-Afrika erg veel heimwee gehad en had hetzelfde met mijn huisgenoten. Maar lekker veel ondernemen, volgens mij komt dat helemaal goed! Dikke kus en veel plezier! Super stoer helemaal aan de andere kant van de wereld!

Selma

Hey sas, wat leuk om nu over jouw tweede week te lezen. Jammer van de huisgenoten waarmee het niet zo klikt. Gelukkig zijn er, zeker in Sydney, genoeg andere mensen die veel leuker zijn en open staan voor contact. Ik ben ook wel benieuwd naar foto's. Nogmaals: geniet van je vrije tijd maar ook van je stage. Ik snap er niet veel van, maar als jij het maar begrijpt;)

Xx

Minou

Heee Sacha. Super leuk om zo je verhalen te volgen en te lezen wat je allemaal meemaakt. En ook prachtige foto's maak je zeg!!
Groetjes!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!