sachavervuurt.reismee.nl

Royal en meer

Hey Allemaal,

Het is weer eventjes geleden en ik heb best wel wat meegemaakt de afgelopen twee weekenden. Nou om te beginnen had ik in het weekend van 1 oktober lekker drie dagen vrij omdat het maandag labour day was. Ontzettend belangrijke dag moet ik zeggen, zouden wij ook in Nederland moeten instellen, niet verkeerd zo'n extra vrije dag.

Tongue Out
Dat weekend had ik met Luders (collega van mij die ook Nederlands kan)
Smile
afgesproken om er eens een royal weekend van te maken. Zaterdag naar de Royal botanic gardens en zondag naar het Royal national park. Begrijp er niks van ze hebben hier niet eens een koning... Maar goed zaterdag na eens een beetje goed uitgeslapen te hebben naar het park gegaan wat erg mooi is, maar na mijn idee niet zoveel mooier dan al die andere parken die ze hier in Sydney hebben. Hier hebben we een paar uurtjes doorgebracht waarna ik mij bedacht dat het toch wel handig zou zijn om voor zondag als we gingen wandelen een goed wandelbroek te hebben. Dus ons dagje botanic garden eindigde gezellig met een gehaaste want straks zijn de winkels gesloten broekenjacht. Gelukkig eentje net optijd gevonden, helemaal happy. Ik ben nu de trotse eigenaar van een ontzettend sexy afritsbroek.XD

Zondag waren we naar het national park gegaan waar je ongeveer een uurtje over doet met de trein. Aangezien wij er een beetje optijd wilde zijn en de trein maar 1x in de 2 uur reed betekende dat wij helaas de trein om half 9 al moesten hebben. Super vroeg op dus. Ik sta trouwens in het weekend vaker vroeger op dan doordeweeks. Ja weet het klinkt echt niet als mij :o. Helaas had ik de trein gemist wegens wat misverstanden op welk platform ik moest zijn (zijn er maar liefst 25) en aangezien we onze fiets mee hadden genomen was het niet zo makkelijk om van het ene platform naar het andere te rennen (lees trapje op trapje af denderen). Luders had hem wel gehaald dus die had de eerste beste trein weer teruggepakt wat hij gelukkig niet erg vond. Vervolgens dus alsnog 2 uur wachten op de volgende trein. 2 kostbare uren slaap! Uiteindelijk waren we om kwart over 11 bij het station en moesten we nog een stukje fietsen naar de start van de 13.7 km wandelroute. Nou kwamen we onderweg toch een helling tegen, eentje waar een berggeit gauw de andere kant op zou zijn gelopen. zwoegende met de fiets aan de hand omhoog gelopen, maar van de positieve kant gezien op de terugweg konden we hier lekker formule een coureurtje spelen. De wandeltocht was super tof naast de oceaan en we hadden met een reden deze gekozen, omdat je hier halverwege de Figur 8 pools kan vinden. Dit zijn eigenlijk botweg gezegd gewoon natuurlijke gaten in de grond die bij laagtij fungeren als een zwembad en bij hoogtij volledig ondergedompeld zijn. Dit was dan ook de reden dat we een beetje optijd wilde zijn aangezien we eigenlijk een foto wilde maken van het wegstromende water wat nu uiteindlijk niet meer gelukt is. De wandeltocht was heel tof en ik heb voor het eerst een mierenegel in het wild gezien, iets wat veel locals nog niet eens hebben gezien :). Nou vooruit eigenlijk alleen de stekels omdat meneer niet uit zijn bal wilde komen. Erg vreemd als je bedenkt dat er alleen maar een stuk of 10 chinezen om je heen staan om een foto van je te maken. Misschien was die een beetje cameraschuw of was die gewoon wat prikkelbaar wie weet, nu zal ik jullie verblijden met een mooie stekelige foto. Na ongeveer 2 uur lopen (denk ik kan ook meer zijn) kwamen we bij de locatie van de Figur 8 pools aan. Echter stonden wij zo nog 20m hoger dan het platform en moesten we op de een of andere manier naar beneden zien te komen. We zijn hier langzaam afgedaalde over de rotsen wat toch best wel een beetje spannend was. Uiteindelijk veilig en wel beneden gekomen klaar om in de zwembaden te duiken. Het die dag heerlijk 26 graden dus ik ben lekker in een groot aantal van die natuurlijke zwembaden gesprongen die stiekem toch nog best wel koud zijn. En aangezien het hier in Sydney behoorlijk vaak waait was ik lekker snel droog met mijn natuurlijke fohn. Hier zijn we nog ongeveer een uur gebleven voordat we weer genoeg moet hadden verzameld om de volgende 8 km te lopen ofzo wat helaas voornamelijk berg op was. Gelukkig hadden we het rondje goed gekozen want de reis bergop ging aanzienelijk minder steil dan bergaf. Na ongeveer 500 m kwamen we bij een strandje waar ook duidelijk was hoe je eigenlijk wat veiliger naar de Figure 8 pools kon lopen. Ik heb het jullie trouwens nog niet gezegd maar deze route is enorm populair en er lopen voordurend mensen langs waaronder ook chinezen met slippers. Totaal onbegrijpelijk als je bedenkt dat je over rotsen moet klimmen en er overal stenen liggen... Na de route zijn we eerst nog lekker wat in Sydney wezen eten waarna ik daarna heerlijk geslapen heb.

Maandag was eigenlijk het plan om naar het strand te gaan maar dit is uiteindelijk niet doorgegaan dus heb ik lekker een beetje thuis kunnen bijkomen.

Dinsdag gebeurde er trouwens wat raars. Ik was opweg naar huis vanuit de Uni en soms rij ik op het voetpad omdat dat iets veiliger is of omdat ik me dan niet zo opgehaast hoef te voelen als wanneer ik op de busbaan rijd. Nou ik rijd dus net iets naar beneden en ik ga helemaal niet hard en een wat oudere man voor me begint ineens met zijn boodschappen tas (met wieltjes, zo eentje die oma's altijd hebben) te zwaaien richting mij en roept daarbij dat ik niet op het voetpad mag rijden (wat iedereen hier zo'n beetje doet en volgens mij ook gewoon mag) gelukkig miste die en vervolgens probeert hij ook nog op mij te spugen. Bleh. Ook dat lukt hem gelukkig niet, behoorlijk geschokken sta ik daar een beetje beduust te kijken terwijl die vent tegen mij loopt te schreeuwen. Gelukkig neemt een jongen achter het voor mij op en helpt mij. Die zit vervolgens met die oude vent opgescheept die maar door blijft razen. Een ander meisje komt naast mij staan en loopt met mij mee omdat dat op het moment het verstandigst is want ander houdt die ander man nooit op. Vond het wel een beetje rot om die jongen zo achter te laten met die vent maar hoop dat hij begreep dat ik hem erg dankbaar was. Ik moet wel zeggen dat ik geloof dat die vent niet helemaal goed in zijn hoofd was en als ik niet zo compleet verrast zou zijn geweest ik iets makkelijker gehandeld zou hebben aangezien hij nou volgens mij ook niet zo heel sterk was, maar wie verwacht dat nou. Duurde nog wel een paar uurtjes voordat ik over de schrik heen was maar verder alles goed en niks ernstigs gebeurd. Was trouwens die zondag daarvoor ook al aangevallen alleen dit keer door een vogel. Deze vogels zijn nogal aggresief met het bewaken van hun nest dus als je langsloopt of fiets kunnen ze je zomaar aanvallen. Gelukkig had ik een helm op dus na 3x tok gehoord te hebben hield die er mee op. Zat blijkbaar iets raars in de lucht afgelopen week.

Dit weekend ben ik zaterdag gezellig wat wezen drinken met Rick en Rowin (twee studiegenoten van de Universiteit in Eindhoven). Zij waren nu Australie aan het rondreizen nadat ze hiervoor hun stage al hadden afgerond. Het was erg gezellig en weer een paar leuke tips te wete gekomen over wat ik nog kan gaan doen in mijn reis door australie. Zondag moest ik weer vroeg op omdat ik mij had opgegeven bij een groep op meetup.com waar we een fietstocht van 37 km zouden maken van milson point naar cronulla. Harstikke leuk en met een snelheid van een schildpad hebben we deze tocht afgelegd. Heel gezellig en ik had meteen aan het begin al een klik met een leuk meisje genaamd Jade waar ik waarschijnlijk nog wel vaker mee ga afspreken :). Uitendelijk zijn we niet meer naar Cronulla gegaan omdat hier geen trein bleek te rijden dus zijn we iets anders gereden en uiteindelijk richting brighton gegaan waar ik vanuit daar weer de trein terug naar huis heb gepakt. Uiteindelijk toch de hele dag gevuld en 's avonds weer voldaan naar bed gegaan.

Zo nu zijn jullie ook weer op de hoogte. Ik weet het was een beetje lange blog dus ik zal voortaan proberen wat eerder te schrijven. Dikke knuffel vanuit het zonnige Australie en tot de volgende keer. Xx

Reacties

Reacties

Tanny

Haha Sacha wat kan jij heerlijk grappig schrijven...lig af en toe krom van het lachen. Geweldig dat je zo geniet!!! ????

Tanny

O die vraagtekens had ik niet getikt hoor ???? Raar....hangt nu zeker hier in de lucht...????

Sacha

Haha ja kan gebeuren he. Dankjewel vind het altijd leuk om te lezen dat het gewaardeerd wordt.:)

Papa

Hee dag Sacha,
Zo te horen is Australië toch nog een gevaarlijk land. Ik vind dat verhaal met die vogel eigenlijk nog wel het grappigst! Nu begrijp ik waarom je in Australië een fietshelm moet dragen. Tegen opstandige bejaarden en agressieve vogels. Dat doet me er aan denken... Angry Birds zal wel door een Australiër zijn bedacht, toch??? :-).
Fijn dat je weer eens een keer in bad kon na al die maanden.....

Mama

Wat heftig zeg. Zal inderdaad in de lucht hebben gezeten. Fijn dat je het pad wat iets makkelijker liep nog gevonden heb na je al als een berggeit naar beneden bent geklommen. Ben benieuwd naar het volgend verhaal. Leuk dat je iemand hebt getroffen waar je leuke dingen mee kan doen. Zou zeggen ga zo door heel veel liefs

Tony

Weer erg leuk om te lezen schatje met weer wat nieuwe verhaaltjes :) Toch wel best talent voor dat schrijven! De foto's zijn ook erg leuk, en zelfs had je het al gezegd, die Figure8 Pools waren toch wel erg klein.. sommige dan. Het Royal zal wel van het Britse Koningshuis komen vermoed ik ;) Je maakt wel dingen mee zo, met die vogel ook XD kan je weer leuk overschrijven! Kijk weer uit naar je nieuwe verhaaltje (en de geestige reacties daaronder :P) Xxx

Janny en Jannie

Wow, wat beleef jij ontzettend veel! Noit eerder van deze belevenissen gehoord. Wat jij in een paar dagen beleeft en doet, doen wij hier jaren over. Fijn als je wat sneller schrijft, kijk er elke keer met belangstelling naar uit. Blijf genieten, de dagen vliegen voorbij!!!
Lieve groeten van ons beiden????????????

Ed

Erg leuk om je belevenissen te volgen en hoe leuk je het hebt lieve groeten vanij

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!