sachavervuurt.reismee.nl

Whale Watching

Hey allemaal,

weer even een update over wat ik nou weer heb uitgespookt het afgelopen weekend. Vrijdag 14 October heb ik samen met Luders en Aya een pizza gemaakt en duitse appeltaart, wat op een vreemde manier beide dezelfde bodem heeft. Smaakte erg lekker maar die appeltaart kan lang niet op tegen die lekkere die jij altijd maakt mam (A). Zaterdag was een bijzondere dag. Luders en ik hadden 2 weken eerder geboekt om op een whale watching cruise te gaan. Om naar de plek te komen waar deze cruise zou beginnen moesten we eerst met de ferry naar Manly wharf. Super tof want we hadden de extra snelle die na mijn idee al een stuk sneller gaat dan de gemiddelde speedboot op de loosdrechtse plassen, erg gaaf dus.:) Aangekomen bij de warf moesten we nog een tijdje wachten op de boot voor de cruise wat niet heel erg vervelend was aangezien het lekker 26 graden was en stralend weer. Toen we eenmaal de boot op konden zijn luders en ik helemaal voorin gaan zitten. Ik zal even kort proberen te beschrijven hoe de boot eruit ziet voor het effect. Dus in totaal zaten er denk ik maar een stuk of 20 mensen op en de boot was denk ik 7 meter lang en 2-3 meter breed. Niet heel groot dus. Het tochtje begon nog redelijk rustig omdat we nog in de baai waren maar het moment dat we de open oceaan tegemoet kwamen voelde het stormachtig, enorme wind resulteerde in behoorlijk grote golven. En met mijn camera verstopt in een plastic zakje onder mijn trui heb ik mij krampachtig vast gehouden terwijl ik in een soort achtbaan van een boottochtje terecht was gekomen. Met een een verschil van zeker 2-3 meter in hoogte rampt de voorkant van de boot alle golven waarvan de opspatting vervolgens over je heen kolkt. Binnen een paar minuten was ik al redelijk nat en we moesten nog steeds de walvissen vinden. De schipper vertelde dat deze alleen van de zijkant benaderd mogen worden omdat ze zich anders bedreigd voelen en wegzwemmen. Daarna vertelde hij er doodleuk achteraan dat als je niet al te nat moet worden je nu achterin moet gaan zitten waarna die meteen volle snelheid ging. Oftewel zelfs al had je achterin willen gaan zitten dan had je het niet eens gedurfd. De ene naar de ander golf kolkt over me heen en ik weet zeker dat als ik mij niet vasthad gehouden ik waarschijnlijk wel overboord was geslagen, maar het was zo ontzettend tof om in deze levensechte wildwaterbaan te zitten. Na een paar minuten was ik volledig doorweekt en was mijn kleding zo verzadigd dat ik een tweede oceaan op mijn broek bleef liggen. Na een tijdje rondgevaren te hebben kon ik voor het eerst in mijn leven een echte walvis waarnemen. Ontzettend gaaf om te zien en we hadden geluk wat het ging hier om een moeder en een baby en deze baby vond het nodig om een prachtige show te geven en dus elke uit het water op te springen zodat we hem goed konden bewonderen. Zo ontzettend prachtig om te zien en we waren zelfs tot 15 meter afstand gekomen. Mijn camera werkte wonder boven wonder gelukkig nog steeds dus ik kreeg het voor elkaar om wat kiekjes te schieten (lees: 200 foto's minder ruimte op mijn sd kaart) van deze bijzondere dieren. Na ongeveer een 20-30 minuten, veel te snel voor mijn gevoel ik kon hier wel uren naar kijken, zijn we weer richting haven gekeerd. Wat was dat een mooie ervaring zeg (zie foto's). Na dit avontuur zijn luders en ik nog lekker op het strand gaan liggen om een beetje op te drogen wat toch nog best wel een tijd duurde.

's avonds had ik met Jade afgesproken, het meisje dat ik had leren kennen met de fietstocht vorige keer. We hebben eerste gezellig pannenkoeken gegeten bij pancakes on the rocks. Haha oke weet het ben daar nu al 3 keer geweest in anderhalve maand tijd, maar is ook zo lekker :P. Die avond was er een optocht ter ere van het 100 jarige bestaan van de tarongo zoo van Hyde park richting het opera house waar het dan zou eindige met een dansshow. Jade en ik hebben de optocht bekeken wat bestond uit een aantal praalwagens van belichte dieren met daarachter dansende kinderen met lichtzwaarden in het kostuum van het dier op de praalwagen. Erg leuk om te zien. De dansshow stelde uiteindelijk niet zo heel veel voor aangezien dit gewoon de kinderen waren die hun lichtzwaard op en neer bewogen maar de optocht was erg leuk om te zien.

zondag had ik mij aangemeld voor een activiteit bij mijn favorieten meetup groep waarbij we dit keer zouden gaan wand klimmen. Super leuk :). Ik heb ontzettend veel tips gekregen van Con (de organisator van de groep) en weet nu op een redelijke manier een muur te beklimmen zonder je helemaal als een aap aan je armen omhoog te trekken. Blijkbaar beklim je de wand als een sprinkhaan door elke keer met gebogen benen je omhoog te duwen. Na 2 uur klimmen waren we allemaal uitgeput en ben ik nog samen met een deel van de groep uit eten gegaan wat erg gezellig was.

Verder heb ik dit weekend niet super veel gedaan. Gisteren ben ik nog even gezellig met Pulkit en Aya naar de broadway shopping mall gegaan waar we gezellig wat doorheen gewandeld hebben en een beetje bijgekletst hebben. Helaas is Aya deze week verhuist omdat ze het niet zo leuk vond dat er alleen nog maar italianen in huis wonen. Dus nu zijn alleen Pulkit en ik geen itatlianen, toch maar eens tijd om vloeiend italiaans te gaan leren... uhum mi ciamo Sacha. pizza, panchetta, gracias, ciao. Nou dat was ongeveer mijn volledige italiaanse woordenschat. Ik kan me dus voorstellen, vervolgens om een pizza met ham vragen en daarna bedanken en weggaan.:P. Morgen weer aan het werk.

Hoe gaat het daar in Nederland met iedereen?

Dikke knuffel Sacha

Reacties

Reacties

Anneriet

Lieve Sacha, wat ontzettend leuk om je whale ervaring te lezen. Dapper hoor op die snelle boot, op het onrustige water! We zijn benieuwd naar je foto's en de andere ervaringen die je op doet, down under! Hier gaat alles goed. Geniet lekker daar!
Dikke knuffel en kus van ons viertjes

Ed

Weer erg leuk en spannend verhaal geniet van alles en iedereen liefs voor nu en tot het volgende verslag xxxx

Papa

Klinkt weer uitdagend! Ik vraag me af of je nog ooit gaat wennen aan een saai bestaan in Nederland....Of toch: ik lees net in de krant dat wij hier misschien de eerste hyperloop krijgen (zoek dat maar op :-). Fijn als ik dat nog mag meemaken tussen Loosdrecht en Den Haag.... Bye... Papa

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!