sachavervuurt.reismee.nl

Cricket en strand

Hallo allemaal,

Ik ben nu al anderhalve week klaar met mijn internship. De laatste weken van het project was toch nog best wel flink stressen en pittig, dus ik heb wel een aantal weekenden doorgewerkt om toch alles optijd af te krijgen. Gelukkig heb ik alles kunnen afronden zoals gepland, helaas moet ik toch nog wel werken aan mijn verslag als ik weer in Nederland ben aangezien ik nog wat experimentele data krijg van een collaboratie instituut in Southampton.

Jullie begrijpen daarom vast wel dat ik de afgelopen weken natuurlijk niet heel veel heb kunnen doen doordat ik zo hard aan het werk was. :p Gelukkig voor jullie heb ik nog wel het een en ander gedaan anders zou dit wel een heel saaie blog worden. Zondag 27 november was ik samen met Jade naar het Royal national park gereden. Het idee was dat we eens een kijkje gingen nemen bij de befaamde wedding cake rock. Echter pakte het iets anders uit aangezien we uiteindelijk zo'n 40 km verderop hadden geparkeerd. Ach ja wie wil die rots dan ook zien het is toch maar een witte gladde rots die je doet denken aan een lekkere smeuige cake... Zo zie je maar weer door niet naar deze rots te gaan heb ik mijzelf toch weer mooi wat calorietjes en dollars bespaard omdat ik nu niet smachten naar een stuk taart. Alhoewel al schrijfend begin ik toch wel steeds meer zin te krijgen in een stuk taart. Gelukkig ben ik nog steeds best wel lui van persoonlijkheid en die 100 meter richting de supermarkt weerhoudt mij prima van mijn taartjes aandrang nu. (A) Haha gelukkig was de wandeling die we nu deden ook erg mooi. Deze ging richting eagle rock, ik begin toch echt wel te vermoeden dat die adelaar die je in deze rots kan zien er niet natuurlijk in gesleten is. Maarja kan me moeilijk voorstellen dat de adelaars die daar rond vliegen zo ijdel zijn dat ze een stambeeld van zichzelf gemaakt hebben dus het zal dan toch wel natuurlijk geweest moeten zijn. ;P De hike was heel gaaf beginnend bij het strand en dan ineens een behoorlijke klim met wie weet hoeveel treden in een soort amazone gevoel bedekt bos. We zijn prachtige beekjes en inkijken richting de oceaan tegengekomen en ik heb zelfs een echte adelaar gezien. Ik bedoel als ik zo'n 20 x inzoom op mijn camera kan ik echt wel die adelaar uit die pixelblokjes halen... Tja hij kwam niet echt dichterbij denk een beetje cameraschuw. Al met al hebben we die dag toch iets van 13.5 km afgelegd, we konden weer trots zijn.

Vrijdag 2 december was de jaarlijkse kerst lunch van de Universiteit en ik had mij daarvoor opgegeven. De echte diehards konden voor de lunch nog mee doen met een spelletje cricket. Een nationale belangrijke sport hier. Ik had dit nog nooit gespeeld dus ik kende de regels amper. De avond ervoor hadden we wel een beetje geoefend met het bowlen (pitchen) en batten (slaan) dus ik wist een beetje wat ik kon verwachten. Blijkbaar als de bowler de bal gooit moet deze eerst een keer op de grond stuiteren en je hebt twee batters die heen en weer rennen, best ingewikkeld dus. We hadden die vrijdag om 8 uur 's ochtends afgesproken. Ja ik weet het echt ongelovelijk vroeg. Schijnbaar is cricket niet de snelste sport en tijdens de kampioenschappen kan een wedstrijd soms wel 5 dagen duren :O. Mijn team stond als eerst in het veld en aangezien het die dag 34 graden zou worden waren we heel blij dat we in het veld begonnen waren, want zelfs om 9-10 uur in de ochtend was het al ruim 30 graden en stonden we in de zon te bakken. Na ongeveer 2 uur was mijn team aan slag en ik heb zelf twee keer mogen slaan. Erg leuk en ik heb toch nog een aantal punten gescoord. :D Ik kan nu officeel zeggen dat ik alle cricket matches die ik ooit heb gespeeld gewonnen heb. Daarna heb ik me nog even opgefrist voordat ik mij bij de kerstbbq heb aangesloten. Nog steeds heel apart om te bbqen voor kerst. Het was wel ontzettend gezellig geweest.

Zondag 4 december werd ik door Rick op de hoogte gesteld dat er een meet en greet met Jazza zou zijn. Jazza is een youtube celebirty die allemaal toffe dingen tekent. Bovendien kon je via een code die hij gaf gratis naar het virtual reality congres dat die dag zou plaatsvinden. Aangezien ik vr wel tof vind en dit maar 5 minuten bij mijn huis vandaan was leek het mij wel leuk om hier gebruik van te maken. Ik heb hier een vr simulatie gedaan wat echt heel apart is. Als je lijkt te vallen in zo'n situatie met zo'n vr bril op voel je ook echt in je buik alsof je aan het vallen bent, heel onwerkelijk. Verder was er nog een demonstratie van tilt brush. Dit is een soort schilderen in 3D wat er ook heel erg tof uit kan zien en heb ik Jazza ontmoet en ben ik samen op de foto gegaan.

Vrijdag 16 december zou de universiteit voor 2 weken dichtgaan vanwege de kerstdagen. En Lei wilde graag nog een gezellig groepsuitje organiseren met onze professor erbij. Dus vrijdag 9 december begonnen we met een gezellige pizzalunch en we zouden later naar coogee beach gaan. Helaas kon onze professor uiteindlijk niet mee omdat ze nog veel afspraken had met iedereen die haar nog wilde zien voordat ze op vakantie zou gaan, ze is tevens head of school voor the school of chemistry. Lei had een taxi geregeld waardoor we binnen een klein halfuurtje al op het strand waren. We zagen al gauw dat Marcello een springtouw mee had en hij liet ons een paar coole trucjes zien wat hij er allemaal mee kon uitvoeren. Echt tof ik wist niet eens dat er zoveel springtouw mogelijkheden waren. :P We hebben die middag lekker een beetje gebald en gefrisbeed op het strand. Verder ben ik samen met een paar van de jongens in de zee gegaan. De golven waren die dag best wel hoog en het strand waar de golven neerkwamen bestond inmiddels al uit een hoek van 45 graden. Met wat geluk en een goede timing ben ik de golven voorbij gezwommen zonder te dunkelen (in een ronddraaiende spiraal komen door de golven die maar over je heen blijven slaan) Dit heb ik een tijdje volgehouden maar het is toch behoorlijk vermoeiden om de hele tijd over de golven heen te blijven zwemmen dus na een tijdje besloot ik maar weer terug te zwemmen, wat toch nog moeilijker is dan gedacht aangezien de golven je wel landinwaards duwen maar je ook net zo hard weer terug de zee in trekken. Na een behoorlijke inspanning was ik blij dat ik weer op het strand was aangekomen nadat ik nog wel een duw van een golf nakreeg. Wel ontzettend gaaf die golven hier.

Verder ben ik woensdag 21 december nog een keer met Jade van Coogee beach naar Bondi beach gewandeld. Dit is een heel mooie wandeling langs de kust en een groot aantal stranden van Sydney van ongeveer 5 km. We hebben ook nog lekker mexicaans gegeten in Coogee.

Voor de rest heb ik voornamelijk afscheid genomen van mijn huisgenoten aangezien ik 24 december uit huis vertrokken ben.

Tot de volgende keer! Dikke knuffel

Reacties

Reacties

Miranda

Hi Sacha, wat een heerlijk verhaal weer. Vind het steeds weer heerlijk om ze te lezen en te zien wat je allemaal mee maakt. Fijne jaarwisseling en geniet van Tony nu hij er is. Liefs Miranda eb Chris en een dikke knuffel. ???? ????

Tanny

Haha nicht! Top verhaal weer...kon weer goed schuddebuiken bij sommige delen waar ik natuurlijk zelf een mooi beeld in mijn hoofd bij heb...???? Ik mis alleen nog 1 verhaal/foto in jouw verhalenbundel....jouw foto voor mij met Bondi vet Chris Brown....????????????
Fijne jaarwisseling alvast..toch gek dat jij straks al in 2017 zit en wij nog in 2016...dikke knuffel ??

Tanny

Dit programma is kennelijk erg dol op vraagtekens...ik typ ze niet en toch staan ze er in overvloed....????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!